Kontrolowanie używania tytoniu

Wnioski z Kalifornijskiego Programu Kontroli Tytoniu, zgłoszone przez Fichtenberga i Glantza (wydanie z 14 grudnia), mają kluczowe znaczenie dla zdrowia publicznego. W przeciwieństwie do większości innych stanów, Kalifornia, zużywając 5 centów z każdego 25-procentowego podatku zebranego na paczce papierosów, podjęła się największego programu kontroli tytoniu, jaki kiedykolwiek wdrożono, z późniejszymi spadkami konsumpcji i śmiertelności z powodu chorób serca.
Państwa nowo zawiązane z zasobami wynikającymi z Porozumienia o rozliczeniu między prawnikami generalnymi państw a przemysłem tytoniowym powinny przeznaczać przynajmniej kwotę per capita zalecaną przez Centra Kontroli i Zapobiegania Chorób2, aby cały naród mógł skorzystać na stopień doświadczony w Kalifornii, od wpływu kompleksowej kontroli tytoniu. Państwowe i krajowe programy kontroli tytoniu powinny wykorzystywać podejście wielorakie. Powinno to obejmować wysiłki zmierzające do zmniejszenia narażenia na bierne palenie, które obecnie odpowiada za 50 000 zgonów rocznie, w tym na śmierć wielu dzieci i noworodków.3 Inne wysiłki powinny obejmować projektowanie i realizację programów, które zmniejszają liczbę nowych palaczy, pomagając jednocześnie obecnych palaczy, aby rzucić.
Tylko poprzez praktykowanie tego, czego nauczyliśmy się na tych trudnych lekcjach, naród będzie czerpać te same korzyści, jakie państwa takie jak Kalifornia i Massachusetts czerpią ze swoich kompleksowych programów kontroli tytoniu. Według naszych przybliżonych obliczeń, 33 300 przedwczesnych zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych odwróconych w Kalifornii w latach 1989-1997 wyniósłoby ponad 300 000 zgonów w kraju. Czy możemy pozwolić sobie dłużej czekać.
Cheryl Healton, Dr.PH
American Legacy Foundation, Washington, DC 20001
Steven A. Schroeder, MD
Fundacja Roberta Wooda Johnsona, Princeton, NJ 08543
Sidney C. Smith, Jr., MD
American Heart Association, Dallas, TX 75231
3 Referencje1. Fichtenberg CM, Glantz SA. Stowarzyszenie Kalifornijskiego Programu Kontroli Tytoniu ze spadkiem konsumpcji papierosów i umieralności z powodu chorób serca. N Engl J Med 2000; 343: 1772-1777
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Najlepsze praktyki dla kompleksowych programów kontroli tytoniu, sierpień 1999. Atlanta: Krajowe Centrum Zapobiegania Zapobiegania Chorobom i Promocji Zdrowia, Biuro ds. Palenia i zdrowia, 1999.
Google Scholar
3. Glantz SA, Parmley WW. Bierne palenie i choroby serca: epidemiologia, fizjologia i biochemia. Circulation 1991; 83: 1-12
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Artykuły Sounding Board autorstwa Glantza i Annasa1 oraz Myers2 (wydanie z 14 grudnia) debatują nad regulacją produktów tytoniowych z punktu widzenia prawnego, etycznego i zdrowia publicznego. Wsparcie legislatorów przez przemysł tytoniowy poprzez finansowanie kampanii, lobbing i wkłady pieniężne jest powodem, dla którego nie mamy udanych regulacji. Przemysł tytoniowy kontroluje porządek regulacyjny w Kongresie i stanach ustawodawczych za pomocą funduszy finansowych, dając wyraźny przykład potrzeby przeprowadzenia reformy finansowania kampanii. Obecny system jest katastrofą dla zdrowia publicznego.
Przejaw kontroli władz państwowych przez przemysł tytoniowy obejmuje miliardy dolarów z umowy ugody o chorobę spowodowaną paleniem Tylko kilka państw wydaje te pieniądze na kontrolę tytoniu: uwaga zwrócona na priorytety przemysłu tytoniowego znajduje odzwierciedlenie w wykorzystaniu pieniędzy na niepowiązane programy.
Fichtenberg i Glantz dokumentują poprawę zdrowia dzięki kontroli tytoniu. Kompleksowe programy kalifornijskie i Massachusetts integrujące media, kontrola dymu tytoniowego w środowisku, opodatkowanie, egzekwowanie sprzedaży ograniczonej wiekiem, działania prawne i działania społeczności przyspieszyły tendencję spadkową konsumpcji tytoniu; nawet wśród osób młodych spadła konsumpcja wyrobów tytoniowych, co świadczy o skuteczności wszechstronnej kontroli tytoniu. Programy te w mniejszym lub większym stopniu pokonują przeszkodę legislacyjną. Ograniczenie wspieranego przez przemysł wsparcia finansowego kampanii wyborczych, partii politycznych i polityków pomogłoby ogromnie.
Blake Cady, MD
Szpital dla kobiet i niemowląt, Providence, RI 02905
2 Referencje1. Glantz LH, Annas GJ. Tytoń, Administracja Żywności i Leków oraz Kongres. N Engl J Med 2000; 343: 1802-1806
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Myers ML. Ochrona zdrowia publicznego poprzez wzmocnienie władzy Urzędu ds. Żywności i Leków nad produktami tytoniowymi. N Engl J Med 2000; 343: 1806-1809
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Fichtenberg i Glantz wywnioskowali, że Program Kontroli Tytoniu w Kalifornii, który został wdrożony w 1989 r., Wiązał się z ograniczeniem liczby zgonów z powodu chorób serca w krótkim okresie. Jednak ich raport sugeruje dwa inne ważne wpływy na te relacje. Po pierwsze, przyspieszony spadek wskaźnika palenia zaczął się w 1987 i 1988 roku w Kalifornii, a być może w całych Stanach Zjednoczonych – na cały rok przed wdrożeniem programu. Odkrycie to silnie sugeruje, że inne wpływy były związane z przyspieszonym spadkiem palenia. Po drugie, chociaż liczba osób palących spadła w latach 1980-1997 w znacznie większym stopniu w Kalifornii niż w pozostałych częściach Stanów Zjednoczonych (55 procent w porównaniu z 31 procentami), spadek wskaźnika zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych był dość podobny (36 procent i 35 procent, odpowiednio). W 1997 r. Wskaźnik zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych na paczkę wypalanych papierosów, który był niemal identyczny w obu populacjach w 1980 r., Pozostawał zasadniczo stały w Stanach Zjednoczonych, ale wzrósł o prawie 50% w Kalifornii. To odkrycie sugeruje, że ryzyko palenia tytoniu jest uwydatnione w Kalifornii, że istnieje znaczące ryzyko konkurencyjne w odniesieniu do zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, lub że oba są prawdziwe.
Kenneth M. Kessler, MD
University of Miami School of Medicine, Miami, FL 33101
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Dla redaktora: Program kontroli tytoniu w Kalifornii wiązał się ze znacznym przyspieszeniem tempa spadku zarówno konsumpcji papierosów, jak i zgonów z powodu chorób serca w porównaniu z resztą Stanów Zjednoczonych, a kiedy program został zmniejszony, wielkość obu efekty były moderowane. Proste porównanie procentu zmian wskaźnika konsumpcji i śmierci w Kalifornii i Stanach Zjednoczonych w latach 1980-1997 nie uwzględnia różnic w czasie w tych dwóch zmiennych, które istniały przed rozpoczęciem programu kalifornijskiego (jak pokazano na ryc. naszego artykułu). Różnice te należy uwzględnić w celu uzyskania dokładnej oceny skutków programu. Kessler zauważa, że wzrost tempa spadku konsumpcji rozpoczął się na rok przed rozpoczęciem programu. Było to spowodowane rozgłosa
[przypisy: ortodonta gliwice, zespół amnestyczny korsakowa, zatrucie bromem ]
[hasła pokrewne: promazyna, lek przeciwmalaryczny, suchoty objawy ]