Publiczna i wschodząca debata na temat krajowego ubezpieczenia zdrowotnego cd

Badania dotyczące zmniejszenia różnic dochodowych między bogatymi a biednymi przeprowadzono w 1987 r., A ich wielkość była następująca: Stany Zjednoczone, 1564; Wielka Brytania, 1212; Niemcy Zachodnie, 1397; Austria, 972; Włochy, 1027; i Holandii, 1638. P <0,01 × 10-6 dla różnic między Stanami Zjednoczonymi a każdym narodem; .2 z df z poprawką Yatesa, wszystkie> 537. Porównaliśmy rozkłady częstotliwości odpowiedzi Amerykanów na rok 1989 z tymi z poprzednich lat (ryc. 1) i rozkład odpowiedzi dla Stanów Zjednoczonych na te z krajów europejskich (ryc. 2), używając analizy chi-kwadrat z odpowiednimi stopniami wolność. Zastosowany pakiet statystyczny to Epi Info.19
Wyniki
Jakie wnioski można wyciągnąć z badania opinii publicznej na te tematy. Po pierwsze, Amerykanie postrzegają powszechny dostęp do opieki zdrowotnej jako ważną kwestię, ale nie jest to dla nich tak ważne, jak inne kwestie, czy też obywatelom kilku narodów europejskich. Przez wiele lat badania opinii publicznej wskazywały, że większość Amerykanów (75 do 82 procent) uważa, że rząd powinien zapewnić zasoby niezbędne do tego, by opieka medyczna była dostępna dla wszystkich, którzy jej potrzebują.20, 21 Jednakże, jak pokazuje wykres 2, nie mają tak silnego zdania na ten temat, jak obywatele niektórych krajów europejskich. 18, 22
Dowody na niepokój społeczeństwa amerykańskiego o opiekę zdrowotną można zobaczyć w niedawnym badaniu. Chociaż w 1990 roku 72 procent Amerykanów powiedziało, że faworyzują jakąś formę programu krajowego, tylko 14 procent uznało opiekę zdrowotną za jeden z dwóch najważniejszych problemów, z jakimi boryka się ten kraj, w porównaniu z 64 procentami, którzy twierdzili, że problem z narkotykami jest takim problemem. 23 Brak silnej troski społeczeństwa o powszechny dostęp sprawia, że trudno jest uzyskać silne wsparcie niezbędne do wprowadzenia krajowego programu zdrowotnego, który wiązałby się z poważną restrukturyzacją amerykańskiego systemu opieki zdrowotnej. W ankiecie z 1990 r., W której 73 procent Amerykanów zgłosiło poparcie dla narodowego planu opieki zdrowotnej w jakiejś formie, tylko 30 procent stwierdziło, że wolałoby taki program, jeśli ograniczyłoby to wybór lekarza, a tylko 36 procent, jeśli doprowadziłoby do dłuższego czekania otrzymać opiekę.2
Po drugie, badania pokazują, że Amerykanie nie mają pewności, czy Stany Zjednoczone powinny dysponować systemem finansowania powszechnej opieki zdrowotnej, który w przeważającej mierze jest publiczny czy prywatny. Mimo że 89 proc. Deklaruje, że chce gruntownej reformy naszego systemu opieki zdrowotnej, 17 ankiet wskazuje, że społeczeństwo nie ma pewności, czy wysiłki te powinny doprowadzić do powstania systemu ubezpieczeń, który jest przede wszystkim prywatny czy publiczny. Ponieważ Amerykanie są niezadowoleni z naszego obecnego systemu, kiedy otrzymują jeden wybór do zmiany – tj. Plan zdrowotny finansowany wyłącznie przez rząd – będą go wspierać w badaniach opinii1, 2, 10 W latach 70. przeprowadzono jednak ankiety w tej kwestii wykazano, że kiedy Amerykanom, którzy preferowali krajowy program zdrowotny, dano dwie możliwości wyboru, ich preferencje podzielono na uniwersalny system ubezpieczeń publicznych (22 do 27 procent) i mieszany system obowiązkowego prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego zapewniany przez pracodawców iw połączeniu z rządowe ubezpieczenie dla osób bez pracy (38 do 40 procent) .24, 25 Gdy ankieta została powtórzona w 1990 r., wyniki ujawniły tę samą niepewność, ale więcej wsparcia wyrażono dla planu finansowanego całkowicie przez rząd
[więcej w: olx radzyń podlaski, olejek rycynowy na rzęsy opinie, urojenia ksobne ]