Publiczna i wschodząca debata na temat krajowego ubezpieczenia zdrowotnego

Badania opinii przeprowadzone w tym roku wskazują, że prawie trzech z czterech Amerykanów (od 72 do 73 procent) faworyzuje pewną formę krajowego programu opieki zdrowotnej.1, 2 W rzeczywistości, jak pokazuje rysunek 1, wsparcie dla jednego rodzaju propozycji – plan finansowany w całości przez rząd – znajduje się obecnie w najwyższym punkcie od czasu II wojny światowej. 3 4 5 6 7 8 9 10 Publiczny entuzjazm dla takiego programu zbliża się do poziomu wsparcia Medicare w roku poprzedzającym jego wydanie. Niemniej jednak, bliższe zbadanie Wyniki badania pokazują, że opinia publiczna ma wiele pozornie sprzecznych poglądów na temat preferowanego projektu krajowego programu opieki zdrowotnej. Celem tego przeglądu jest uwydatnienie konfliktów, a także punktów konsensusu i określenie kluczowych zasad, które są szczególnie ważne dla kultury amerykańskiej, które powinny zostać włączone do każdego nowego powszechnego programu opieki zdrowotnej, jeżeli ma ono na celu uzyskanie powszechnego poparcia społecznego. Nasze odkrycia opierają się na danych ankietowych dotyczących krajowego ubezpieczenia zdrowotnego i jego finansowania, które były gromadzone głównie w okresach od 1971 do 1977 r. I od 1986 r. Do 1990 r. Pierwszy okres został wybrany ze względu na jego podobieństwo do obecnego 12. Jak pokazano na rysunku 1, w latach 70., jak nigdy dotąd, większość Amerykanów (54 do 60 procent) zgłosiło w ankietach, że popierają finansowany przez rząd plan krajowej opieki zdrowotnej.6 7 8 W ciągu tej samej dekady, ponad tuzin inicjatyw do krajowego ubezpieczenia zdrowotnego wprowadzono w Kongresie, w tym jeden sponsorowany przez prezydenta republikańskiego. 13,14 Jednak żaden program nie został uchwalony. Przyczyny odrzucenia wniosków mają wyraźne implikacje dla obecnej debaty na temat krajowej opieki zdrowotnej. Ścisła uwaga na realia opinii publicznej ze strony decydentów i innych osób zajmujących się uchwalaniem krajowego planu zdrowotnego może zapobiec niepowodzeniu podobnych wniosków, a także typowi reakcji, które ostatecznie doprowadziły do niedawnego uchylenia katastroficznego zasięgu Medicare. Działać.
Dane i metody
Nasze wnioski oparte są na przeglądzie danych pochodzących z kilkuset ankiet dotyczących zagadnień związanych z opieką zdrowotną, które zostały przeprowadzone przez 25 organizacji badawczych w latach 1938-1990 przy użyciu różnych metod i instrumentów. Zgłoszono tylko ograniczoną liczbę wyników. Te przedstawione zostały wybrane do włączenia na podstawie następujących pięciu kryteriów.
Po pierwsze, aby je uwzględnić, muszą odnosić się bezpośrednio do kluczowych zagadnień politycznych, które zostały określone w różnych sprawozdaniach Kongresu jako ważne dla wcześniejszych i obecnych debat dotyczących przyjęcia krajowego planu opieki zdrowotnej i jego finansowania15, 16 Na przykład, przegląd badań przeprowadzonych w 1989 r. i 1990 r. pokazuje, że społeczeństwo jest bardziej prawdopodobne, że opowiada się za krajowym planem zdrowotnym, jeżeli sformułowanie pytania nie określa roli rządu (72 do 73 procent), 1, 2 i wskazuje na mniejsze wsparcie w odpowiedzi na pytania określające program rządowy finansowany z podatków (67 procent) .10 Ponieważ sformułowanie pytań w ankietach dotyczących krajowego ubezpieczenia zdrowotnego może mieć wyraźny wpływ na odpowiedzi, tendencje zgłaszane tutaj koncentrują się głównie na dwóch głównych rodzajach rozważane plany – takie, które obejmują wszystkich Amerykanów i są w całości finansowane z podatków lub ZUS, a inne, w których mandat federalny wymaga, aby wszyscy pracodawcy zapewniali urance dla swoich pracowników, a ponadto tworzone są programy rządowe mające na celu pomoc bezrobotnym i ubogim
[patrz też: hiperostoza, oberwanie brzucha, ortodonta kościerzyna ]